Της Κ. Νατάσσας Βουδούρη 

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας υπολογίζονται πάνω από το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού, καθώς εκτιμάται ότι 466 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν κάποιο ποσοστό αναπηρίας, λόγω απώλειας ακοής. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος, οι κωφοί- βαρήκοοι πολίτες στην χώρα ανέρχονται στους 30.000. Γι’ αυτούς λοιπόν η κάλυψη του στόματος από τις μάσκες παρεμποδίζει την επικοινωνία τους.

Διαφανείς μάσκες ζητούν οι κωφοί και βαρήκοοι πολίτες

Πριν κάποιες εβδομάδες η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος έστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό, καθώς και σε υπουργούς της κυβέρνησης ζητώντας την κατασκευή διάφανων μασκών στην περιοχή του στόματος, ώστε να υπάρχει στο σημείο αυτό μια μεγάλη διαφανής επιφάνεια για να μπορεί ένας κωφός -βαρήκοος πολίτης να επικοινωνεί άνετα με τους ακούοντες μέσω της χειλεανάγνωσης.

“Η νοηματική γλώσσα είναι οπτική και πρέπει να φαίνεται το πρόσωπο και το στόμα. Για τους κωφούς είναι βολική η μάσκα προσωπίδα με το πλεξιγκλάς”, δήλωσε στην Kedenews η Διοικήτρια και Πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών Βενέττα Λαμπροπούλου.

Παροχή Υπηρεσιών Διερμηνείας

Το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών (Ε.Ι.Κ.) για να εξυπηρετήσει τα κωφά και βαρήκοα άτομα και τις οικογένειές τους τη δύσκολη αυτή περίοδο που διανύουμε λόγω της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19, εκτός από την υπηρεσία της εξ’ αποστάσεως παροχής διερμηνέων για κωφούς και βαρήκοους, η οποία λειτουργεί κανονικά σε 24ωρη βάση, προσφέρει και τις παρακάτω υπηρεσίες εξ’ αποστάσεως:

  • Οι οικογένειες με κωφά/βαρήκοα βρέφη και νήπια που συμμετέχουν στο πρόγραμμα έγκαιρης παρέμβασης, αλλά και αυτές που δεν συμμετέχουν, μπορούν να έχουν καθημερινή επικοινωνία μέσω βιντεοκλήσεων με την ειδική παιδαγωγό του Ε.Ι.Κ. και τους άλλους ειδικούς του προγράμματος λαμβάνοντας καθοδήγηση, πληροφόρηση, συμβουλές και εκπαιδευτικό υλικό για τη συνέχιση της εργασίας τους με τα παιδιά τους στο σπίτι.
  • Οι κωφοί και βαρήκοοι (καθώς και τα ακούοντα μέλη των οικογενειών τους) που ενδιαφέρονται να επικοινωνήσουν με κάποιον ψυχολόγο του Ε.Ι.Κ. έχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης συμβουλευτικών συνεδριών μέσω βιντεοκλήσεων. Στις βιντεοκλήσεις αυτές μπορεί να συμμετέχει και διερμηνέας της νοηματικής γλώσσας χωρίς κανείς από τους συμμετέχοντες να χρειάζεται να μετακινηθεί από το σπίτι του.
  • Οι κωφοί και βαρήκοοι που ενδιαφέρονται να επικοινωνήσουν με την κοινωνική λειτουργό της υπηρεσίας εξυπηρέτησης κωφώντου Ε.Ι.Κ. για τη διεκπεραίωση θεμάτων που προκύπτουν από τη συναλλαγή τους με δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς έχουν τη δυνατότητα πληροφόρησης, καθοδήγησης και διευκόλυνσης μέσω βιντεοκλήσεων.

“Έχουμε μια εφαρμογή όπου μπορεί κάποιος κωφός από το κινητό του να μας πάρει μέσω βίντεο κλήσης και η υπηρεσία παίρνει τηλέφωνο αυτόν που θέλει να μιλήσει. Εξυπηρετούμε περίπου 15.000 το μήνα ανθρώπους που έχουν πρόβλημα ακοής. Ειδικά τώρα με τον κορονοϊό τα τηλεφωνήματα έχουν αυξηθεί. Για παράδειγμα διερμηνέας μίλαγε 4 ώρες με το ΑΧΕΠΑ”, ανέφερε η κ. Λαμπροπούλου.

Τοποθέτηση σταθμών σε διάφορα σημεία κοινού ενδιαφέροντος 

Η κ. Βενέττα Λαμπροπούλου μιλώντας στην Kedenews αναφέρθηκε και στις νέες υπηρεσίες που πρόκειται να δημιουργηθούν ώστε να διευκολύνουν κι άλλο τους κωφούς και βαρήκοους πολίτες.

“Στα νοσοκομεία θα βάλουμε σταθμούς ώστε αν κάποιος δεν έχει το κινητό του, να μπορεί με ένα tablet που έχει την εφαρμογή να επικοινωνούν με το Ίδρυμα και την Υπηρεσία. Με την διαμεσολάβηση του διερμηνέα”.

Τέλος όπως δήλωσε η ίδια θα τοποθετηθούν σταθμοί και στο μετρό και σε άλλα διάφορα σημεία κοινού ενδιαφέροντος για να εξυπηρετηθεί όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος.